Co se vám líbí na naší škole?

27.03.2019

Mnoho rodin kolem nás se v tomto období rozmýšlí, na jakou základní školu v Táboře zapíší své dítě. Jako rodiče moc dobře víme, že je to úkol nelehký. Mnoho debat uvnitř rodiny, s širší rodinou, s přáteli i známými, brouzdání po webech škol či dnech otevřených dveří. Současně s tím rodiče pozorují své dítě a ptají se sami sebe či jeden druhého, co pro něj bude dál v životě dobré. Někdy se je odpovědi těžké dobrat a možná neexistuje. Nikdo nevíme, jen děláme to nejlepší, co v tu chvíli dokážeme. O waldorfských školách se říká, že jsou vhodné úplně pro všechny děti, ale ne pro všechny rodiče. A tak si říkám, že rozhodnutí dát dítě právě na waldorf musí nejvíc ladit právě s námi rodiči.... Napadlo mě oslovit na rodičovské schůzce některé rodiče s otázkou, co se vám na naší škole líbí, protože někdy nám můžou v rozhodování pomoci pohledy lidí, kteří už se školou mají zkušenost. Takto odpovídali rodiče druháků:


"Líbí se mi velká tvořivost, velký prostor pro ruční práce a rozvoj muzikálnosti. Obdivuji i hravou a aktivní formu výuky zapojující všechny smysly a laskavý přístup k dětem."

"Mám pocit, že syn ani nechodí do školy a přitom se mnoho naučil. Nemáme žádné starosti a jsme spokojení."

"Líbí se mi výuka, která není s nátlakem, ale ve stylu hry."

"Na škole nás baví mnoho věcí, ale hlavně to, že náš syn je tu se všemi opravdu šťastný. Líbí se nám ranní písně, na které vždy chvátáme a zpíváme si je i doma."

"Mám radost, že děti jsou zde vnímány jako celek, ne jen jako mozek. Rozvíjejí se opravdu všestranně. Mnoho z toho, co se učí, je vede k opravdu hlubšímu porozumění světa písmen, číslic i světa okolo sebe. To, jak hravá a zároveň jemná je waldorfská pedagogika mě opravdu překvapilo."

"Moc se mi líbí, že nejsou děti zatěžovány zbytečně jako na běžné škole. Děti se do školy těší a jsou šťastné, učení je baví. Moc se mi také líbí přístup paní učitelky, asistentky a vychovatele k dětem."

"Líbí se mi, že dcera se do školy každý den těší a mrzí ji, když jsou prázdniny nebo delší volno. Na rozdíl od svých starších sester chodí ze školy nabitá a nadšeně vypráví o nových zážitcích a vědomostech. Srší energií a věří si. Jako velkou výhodu vidím i to, že se po škole nemusí mořit s úkoly - má čas na sebe a své zájmy, kamarády i rodinu. Škola ji opravdu rozvíjí všestranně a "nebolí" ji to."


Když tato slova čtu, vnímám, jak moc se posouváme i my jako rodiče ve vnímání svých dětí, i světa. Společně tak měníme zaryté představy, k čemu je škola skutečně dobrá a co by se mělo dítě v jejím průběhu naučit. Někdy jim tiše závidíme, jaké dny mohou ve škole zažívat.

Waldorfská základní škola Mistra Jana 
Škola, která baví děti i rodiče
Vytvořeno službou Webnode
Vytvořte si webové stránky zdarma! Tento web je vytvořený pomocí Webnode. Vytvořte si vlastní stránky zdarma ještě dnes! Vytvořit stránky